SaHaBat BLoGgEr

Wednesday, December 29, 2010

Manual Bercinta: Perigi Timba Sama Mencari | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Manual Bercinta: Perigi Timba Sama Mencari | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Thursday, December 23, 2010

Bisnes Online Di Rumah



Jom Sertai Saya Dalam Bisnes Yang Sangat Hebat Ini !!

Hanya Daftar Percuma Disini Dan Saya Akan Bimbing Anda

http://www.rezeki-vma.vsuccessbiz.com/

PRODUK HEBAT !!
BISNES LUMAYAN !!

Untuk Keterangan Lanjut
Klik ni


www.my-successbiz2u.com/intro

Nak Tahu Lebih Banyak Lagi ???
Daftar La secara PERCUMA kat Web Saya


Thursday, November 18, 2010

~ 1 TAHUN 4 BULAN !


rupanya tarikh hari ini adlh genap 1 tahun 4 bulan aku jd blogger..
wpun tak aktif mcm kawan2 lain..

Tuesday, November 16, 2010

Noisy as my kittens...


video

Thursday, November 4, 2010

Coffemate Icecream~





dah lama aku nak cuba wat aiskrim sendri ni
now, dah dpt resepi..
senang je rupanye
ni aiskrim vanila
aku letak kek coklat ngan pisang
hehe




haaa..
yg ni pulak aku wat aiskrim pandan
bagus la org yg wat resepi ni
ngam2 je dlm bekas aiskrim yg slalu beli kat kedai

aLAhAi KuCiNg AkU

kawan2..
ni aku nak kongsi dgn korang
kucing aku yg sekor ni ha
entah ape kene suka sgt jilat rambut org
igt mcm bulu kucing ke
adeh lahai
kalo jari2 kite ni plak, lps dijilat2 dikunyah2 pulak
mcm2 la


video

Sunday, October 31, 2010

~JANGAN TAKUT KAHWIN AWAL~

Nota : Bagaimana seorang pelajar tahun akhir Universiti yang hampir bunuh diri kerana depresi setelah ditinggalkan kekasih mengubah kehidupannya 180 darjah menjadikannya insan yang paling bahagia di muka bumi ini dengan perkahwinan di usia awal. Berikut adalah coretan terus dari hati dan mata pena beliau tanpa sebarang editing…

Saya berusia 21 tahun, dan sudah berkahwin. Masih muda bukan? Suami saya berusia 23 tahun. Juga masih muda. Kami berdua masih belajar. Jadi, Mengapa berkahwin? Kalau ikut kata mak ayah, “Nak bagi bini makan apa? Pasir?”

Perjalanan cinta saya tidak mudah. Sebelum berkahwin, saya pernah teruk dikecewakan bekas kekasih. Dia minta masa 3 tahun dari tarikh kami “declare”, untuk bersedia untuk berkahwin. Hampir 3 tahun, saya ditinggalkan untuk perempuan lain. Kecewa? Sudah tentu. Jujur, saya hampir bunuh diri. Saya mengalami depression di maa saya disconnect dengan dunia luar.

Tapi selepas itu baru saya sedar kehadiran suami saya yang sudah 4 tahun menunggu peluang. Pada mulanya, saya ingat sekadar “cinta rebound”, tapi selepas 2 bulan berkenalan dan bercintan, suami saya melamar untuk berkahwin. Pada mulanya, saya ingat satu gurauan. Akhirnya si dia berani call ayah saya, dan minta izin untuk berkahwin, kerana takut kehilangan saya lagi.

Ayah saya pun dahulu berkahwin ketika belajar, tahun 1 peringkat ijazah. Suami saya pelajar perubatan tahun 3, dan saya Cuma tinggal 2 bulan untuk mengakhiri pengajian. Ayah saya bersetuju, dan memandangkan saya sudah kecewa, takut juga pisang berbuah dua kali. Akhirnya, kami berkahwin. Dengan mahar RM200, sebentuk cincin emas, tiada hantaran, tiada majlis, kami bernikah.

Simple bukan? Kenapa perlu pening??? Kalau anda lelaki, anda mesti ingin berikan segala yang terbaik untuk bakal isteri anda. Dan, kalau anda perempuan seperti saya, semestinya inginkan hantaran yang tinggi (lulusan ijazah sekarang, rate hantaran RM10K ke atas). Perlu tidak?

Maaf perempuan, kalau terasa. Saya bukan jual diri, saya tidak perlukan hantaran RM10-20K. Saya tidak letak harga untuk nilai diri sendiri dan harga cinta saya. Ini masalah kalau kita kahwin cara Melayu, da bukan cara Islam. Saya perempuan lulusan ijazah, saya ada tulang 4 kerat, dan saya boleh berusaha, kenapa perlu mengharap dengan lelaki? Suami bukan untuk dibebani, tapi untuk Disenangi. Isteri bukan untuk dibeli, tapi untuk dikasihi.

Kos kahwin sekarang paling rendah pun RM20K serba satu. Hantaran, majlis, belum baju, pelamin. Tapi cuba fikir, perlu tidak? Baju raya kan masih ada, cantik lagi. Kasut raya pun masih baru. Kenapa perlu buat majlis di hotel, dewan orang ramai kan ada? Kalau rasa sangat mahal untuk katering, boleh upah orang masak, tinggal sediakan bahan dan peralatan. Bersanding tak perlu, buat penat badan duduk macam tunggul depan orang.

“Seganlah. Nanti orang kata apa.” .. “Isk, buat malu belajar tinggi-tinggi, tak dapat hantaran”. Hai, ni mentaliti Barat. Bagi yang beragama Islam, ingat rukun nikah. Tanggungjawab selepas kahwin yang penting. Lebih baik duit sewa pelamin jadi duit persiapan untuk anak pertama. Prioritikan penggunaan duit anda. Kos bersalin bukan murah. Kalau di hospital kerajaan, paling kurang perlu ada RM400-500. Tapi di hospital swasta, minimum RM2000. Kos ada anak sangat tinggi sekarang.

Pernah cuba lihat harga setin susu bayi di pasar? Harga lampin pakai buang? Dan sekarang, anda masih terfikir pelamin itu penting? Ini tak kira duit nak beli kenderaan, beli rumah. Pening!! Jadi jangan bebankan diri anda dengan majlis perkahwinan yang membazir dan tidak perlu.

Saya bahagia sekarang. Boleh keluar dengan suami tanpa rasa takut dan malu, disentuh lelaki bukan mahram. Dan suami saya tidak perlu takut saya diambil lelaki lain seperti dulu. Apa semua yang pasangan bercinta lakukan, kini kami lakukan dengan halal. Dan kami boleh lakukan lebih dari itu, dengan halal. Tidak perlu risau. Kami aman dan bahagia. Saya dan suami masih bercinta. Masih belajar mengenal sesama sendiri. Dan percayalah, tak guna bercinta lama-lama.

Seganlah keluar dengan pasangan yang tidak halal untuk anda. Saya dan suami, masih seperti pasangan yang baru bercinta. Saya mampu tanggung hidup sendiri, kerja dan cari duit sendiri. Buat apa menyusahkan suami? Dan suami berusaha belajar bersungguh-sungguh (bagi pelajar perubatan, anda faham maksud saya),untuk mendapat keputusan yang cemerlang. Saya tahu ego lelaki tercabar, tetapi saya jujur cintakan suami saya. Saya tak ingin jadi beban, cukup asal dia berasa senang dengan saya.

Tidak perlu nafkah yang besar, semampu yang ada saya terima. Bakal-bakal isteri sekalian, bersyukurlah dengan suami anda. Dan bakal-bakal suami sekalian, hargai isteri kamu. Terima kekurangan dan kelemahan pasangan anda. Persamaan membina keserasian, perbezaan itu melengkapkan.

Rezeki Tuhan ada di mana-mana. Jangan putus asa. Berkahwinlah! Semoga anda semua merasa tenang dan bahagia

Thursday, October 28, 2010

~AkHiRnYa~


I need a new change in life because I am now unemployed again .
There is only one good news I love to share with friends, I already have a new laptop .

Sunday, September 26, 2010

RIP --> DOMPOT


SEDEY GILER AKU BILE CALL AYAH JUMAAT BARU2 NI..
AYH BGTAU DOMPOT DAH MATI KENE LANGGAR DPN RUMAH..
HUHU..
AYH KATE MASE NAK GI SKOLAH,BUKAK GATE NMPAK DOMPOT TERBARING TGH JLN..
PASTU AYH GI AMIK,AYH KATA BDN DOMPOT PANAS LG..
PAGI TU AYG KATE MMG ADE DGR BUNYI KETE LAJU LALU DPN UMAH..
SIAN DOMPOT.. AKU MMG SEDEY GILER LG NI..

Wednesday, August 11, 2010

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK

SELAMAT BERPUASA KPD RAKAN2 BLOGGERS SEKALIAN..
SEJAK DAH BEKERJA NI, SUSAH LA NAK MENGUPDATE
DAN TAK BYK IDEA NAK TULIS APE KAT BLOG NI
KERJA.. KERJA.. KERJA..

Friday, June 18, 2010

TAYANGAN VIDEO TERHANGAT !!!

SEBLOM NI AKU TGK GAMBAR2 JE
BILA TGK VIDEO NI...
oh, TIDAK !!!


video

Monday, May 24, 2010

Daripada 9 tinggal 5

GAMBAR TIADA KENE MENGENA, JUST DISPLAY
RIP..
my kittens had died..
from 9 tinggal 5..
antibody tak kuat, tenaga kurang, mati sbb cacing
setiap tahun kalo ade kucing yg branak mesti akn mati sbb cacing..
my mom mmg xnak bg ape2 vaksin sbb mahal
mak kata biar la kucing tu mati semulajadi
huhu..
aku sedey gak..coz yg mati warna putih 2 ekor...
oren sekor, tompok2 sekor

Monday, May 17, 2010

SALAM HARI GURU


HaRgAiLah GuRu AnDa
TanPa MeReKa
KiTa TaK MuNgKin BeRjAyA SePeRtI SeKaRaNg
AdAkaH aNdA TeLaH MeNgUcApKAn SaLaM HarI GuRu ??


Sunday, May 9, 2010

HaPPy MoThEr'S dAy

SELAMAT HARI IBU

Ucapan ni khas buat kawan2 blogger yg telah menjadi ibu dan kepada bakal2 ibu

TO MAMA ZURIS
HAPPY MOTHER'S DAY

Thursday, April 22, 2010

oh, NO !! another babies !!???

KAWAN2..
IGT LAGI TAK PADA DOMPOT YG PENAH SAKIT DULU
DAH BRANAK
RASANYE BR JE LAGI AKU POST ENTRY MAK DOMPOT BRANAK
OH MY GOSH !!! 9 KITTENS IN DA' HOUSE !!!
HOPE ANAK2 JUNIOR TU CEPAT LA MEMBESAR DGN SIHAT
LEH TRANSFER SEKOR UMAH WANIEY, SATU LG UMAH MAKCIK AKU







Tuesday, April 20, 2010

--> AkHiRnYa ~_~ <--


AkHIrNyA...
AkU TeLaH BeRjAya BuAt KeK BaTiK
hehe..


NaMpAk SeDaP kAn
AkU MiNtAk ReSePi DrPd FaTiM
CoZ MaSa BlAjA DuLu DiA sLaLu BaWaK

AdIk AkU yAnG TeRiNgIn
DiA mAkAn KaT SkOlAh SmLm
AwEk KaWaN dIa YaNg BaWaK
So DiA SuH aKu BuAt

AlHaMdULiLLaH
JaDi Pun

Sunday, April 18, 2010

~ apa kesudahannya~

16 April 2010
tarikh yg agak merunsingkan
selesai sudah temuduga 1st aku
fuh!!! mmg dahsyat giler ar
mcm kena brainwash dgn lect. pun ade
anyway, I have another interview this May
hope not bad as last Friday


Tuesday, April 13, 2010

~NeWbOrN~

mggu lepas kucing aku branak..
5 ekor tu !! pecah rekod sejak mula2 family aku bela kucing dulu
dlm pic ni bkn 3 putih tau
2 putih, 2 coklat, 1 perang (nmpak mcm putih tp bukan)
yg putih 2 ekor ni dah ade yg booked
makcik aku ngan waniey
hope kucing ni sempat la membesar
sbb slalu kucing aku ni ade je yg mati
tak yg kene langgar, mati sbb cacing..

Wednesday, March 31, 2010

-->NeRvOuS<--

akhirnya penantian aku menjadi kenyataan
aku dapat tawaran temuduga drpd SPA untuk jawatan
Juruteknologi Makmal Perubatan

kawan2, doakan la aku ye..
tarikh 16/04/2010 kul 8 pagi..
wish me luck !!

Monday, March 29, 2010

--> oh, kasihanilah aku<--

kawan2.. hidup aku dah mula membosankan
aku tau ade kawan2 yg dah dapat keje
jeles gak..tp apakan daya,aku dah mula menerima jwpn yg dukacita
aku harap bulan 4 nnt ade la berita gembira
at least tawaran temuduga kerja
walaupun agak bosan dok umah,aku dah mula merapatkn ukhwah dgn penduduk taman ni
ade je kenduri,aku gi tolong,tunjuk la muka sket kan..hehe
tahun ni je baru nak mula tunjuk rajin..hahaha.. slama ni tak penah pun dok nolong kenduri
tau dtg makan je (teruk kan)
mane la tau kot2 jumpa calon mak mertua ke.. (gatal nak nikah dah ke aku ni)
anyway, harap kawan2 doakn aku mndapt pekerjaan ye..

Wednesday, March 17, 2010

-->mY bEsT fRiEnD wEdDiNg<--


SELAMAT PENGANTIN BARU AQIDAH & HATIM




AKHIRNYA AKU BERJAYA KE MAJLIS PERKAHWINAN KAWAN AKU
SETELAH 3 TAHUN MENYULAM CINTA, DIORANG DAPAT MENJADI PASANGAN SUAMI ISTERI

CONGRATES UTK MEREKA


aku gi kenduri ni kat kuantan
1st time gi sendri majlis kawen kawan aku
kire dia kawan yg 1st aku dtg sendri kendurinya
ramai je kawan2 lain yg dah kawen sbenarnye
pastu smpat lak singgah kat telok chempedak
abg aku le jmpa buah hatinye
tak lama lg la tu kot..
hehe..

Thursday, March 11, 2010

aku rindu kamu semua

tak sabar rasanya nak tggu hari sabtu ni
aku akn jmpa semula ex-housemates aku masa blaja dulu
mesti seronok nanti kan..
aku rindu btul kat budak2 tu sume
dah mcm adik2 aku
sbb aku sorang je yg paling tua
tp xde la beza sgt,diorng muda 2 tahun je
dah lama sgt tak jmpa
ade la dlm sethun lebey kot
ade yg dah keje
ade yg dok umah je mcm aku je
huhu

kepada waniey,jgn risau nnt akk akn tagged pic kawen kat umah aqid tu dalam facebook ye

Saturday, February 27, 2010

-->>rezeki<--

Alhamdulillah..
dgn prtolongn pak cik sy,sy mndpt harapn baru
pak cik sy dah dptkn kelayakkn utk sy gi interview
kawan2 doakn utk sy ye
tmpt tu xde la jauh pun
kat shah alam je,seksyen 2
pak cik kata tmpt tu bkk bulan 5 ni
Darul Ehsan Medical Centre rasanya pak cik sy cakap

so, WISH ME LUCK !!!

Thursday, February 25, 2010

-->>sejauh mana kebenarannya<<--


tak mengapa kalau hilang kekasih
tp, jgn smpai kerana kekasih kita hilang kawan

mcm mane perasaan korang kalau hilang kawan ??
adakah sama je dgn hilang kekasih ??


Friday, February 19, 2010

Si Comey

video

LoKaSi : kat mesin basuh blakang umah

heheehe

Wednesday, February 17, 2010

DaH XdE KeJe


iNi La AkSi DoMpOt
HeHe..

Friday, February 5, 2010

Tahniah utk ex-housemate aku

my ex-housemate akan melangsungkn majlis perkahwinannye pada
14 Februari beb !!

caya lah kawan..
kalo nak dkira tahn, ade la dlm 2 tahun aku tido seblah dier..
rindu nak jmpa semua housemate lama aku..
ade yg dah bekerja,ade gak yg mcm aku..
tanam anggur yg belum berbuah..hehe
anyway, aku harap sahabatku NURUL AQIDAH & bakal suaminya HATIM bahagia ke anak cucu

Template by:

Free Blog Templates